خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه برگزار می شود، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح، ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۳۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

قزوین_به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی "آرامش بهاری" نوروز ۱۴۰۳ که در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد، از برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در امامزادگان خبر داد و اظهار کرد: مراسم معنوی آیین تحویل سال نو و سفره های هفت سین در این امامزاده ها گسترده می شود.

وی همچنین از برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی بعنوان یکی از برنامه های طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: هدف از طرح یاد شده، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را ترویج سبک زندگی اسلامی اعلام کرد و افزود: طرح مذکور در قالب ۱۲ موضوع چون عفاف و حجاب، نماز ، ازدیاد جمعیت، تربیت فرزندان و غیره اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری صرفا به مناسبت عید نوروز نیست بلکه بستری برای ارتقا سطح معارف و معرفتی مردم است.

حجت‌الاسلام مجیدی بابیان اینکه بقاع متبرکه استان در تسهیل امور مسافران نوروزی بسیار نقش آفرین هستند، ابراز کرد: تبلیغات هدفمند عاملی مهم و اساسی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری است، برای ساعت به ساعت طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده و قصد نداریم برنامه‌های تکراری اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام مجیدی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با هدف قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه اجرا می‌شود، این طرح امسال از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ آماده و از اسفند، برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز شد و تا ۱۳ فروردین سال جاری ادامه دارد.

وی بابیان اینکه در ۵۵ امامزاده و بقعه استان طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌ها، نظارت و سرکشی در این طرح ملی امری مهم است و می‌طلبد نظارت بر اجرای برنامه‌های منسجم در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مجیدی نشست آموزشی ویژه خادمان بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری را از دیگر اقدامات مهم خواند و اضافه کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، اسکان موقت زائران، برنامه ادعیه و مناجات، اقامه نماز ظهر و عصر، مغرب و عشاء، مراسم تحویل سال، دفتر مشاوره جهت پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان، عنوان کرد: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، اهدا چادرهای بهداشتی و بسته‌بندی شده ویژه بانوان در زیارت از امامزادگان، برگزاری مراسم ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها